Gemeentepredikant in Ermelo sinds augustus 2020 

2019 PKN Ermelo JWLeurgans HR 2711cropped 640

‘‘In Jezus, is God één met ons geworden’. Die bevrijdende gedachte is leidend in mijn predikantschap. Het betekent voor mij dat we nooit alleen zijn. God kent ons helemaal. En dat is genoeg. 
 
Tegelijkertijd is God niet vanzelfsprekend. We moeten ons elke dag openstellen om ons te laten raken door het evangelie. Soms is dat makkelijk, soms ook niet. Tijdens mooie, maar ook tijdens moeilijke momenten wil ik als predikant naast de gemeenteleden staan. Om samen antwoorden te gaan zoeken op de vragen die er zijn.  

Literatuur en poëzie inspireren mij bij het bestuderen van de Bijbel en bij het voorbereiden van de eredienst. De Bijbel is geen ethisch handboek, maar laat ons wel ontdekkingen doen die licht werpen op het leven van vandaag. Ik deel die ontdekkingen in de preek, en hoop zo de verhalen tot leven te brengen. Ik ga voor in het vertrouwen dat ik een bijdrage kan leveren, wetende dat de kerk niet van ons is. Uiteindelijk is de kerk van Christus. In die heilzame ontspanning mogen we samen zijn, in zang en gebed. En ons met elkaar verbonden voelen.  
 
Ik volgde de opleiding Godsdienst Pastoraal Werk in Ede, en studeerde Politicologie in Amsterdam en Theologie in Utrecht. In 2009 begon ik als gemeentepredikant in Gelselaar en Haarlo (Achterhoek), waarna ik in 2015 gemeentepredikant werd in Moordrecht.  
 
Ik ben getrouwd met Henk Jonker. Samen zijn wij pleegouders van de tweeling Quinn en Nena (2009).’